ေမးခြန္း။ ဘုန္းဘုန္းဘုရား မန္ဒါရာ (မႏၱရ၀ါဒ) ကဝဇိရယာန နဲ ့ ဆက္စပ္ေန ပါလားဘုရား ၊ ဝဇိရယာနက English လုိ (Esoteric Buddhism - vajrayāna) ပါလားဘုရား။ တပည့္ ေတာ္ေလ႔လာ တိုက္ၾကည့္ေနတာ မေသခ်ာလို့ေမးၾကည့္တာပါဘုရား။
Ma Yin Yin Aye (Department of Korean Studies) Ewha Womans University,
ေျဖ။ ၀ဇိရယာနကို သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၄-၁၁၉၄ တြင္ ဒုတိယနာဂဇုနက တီထြင္ပါသည္။
အိႏၵိယအေရွ႔ ပိုင္းေဒသ မ်ားျဖစ္ေသာ ဘေဂၤါနယ္၊ အာသံေတာင္တန္းႏွင္႔ အိႏၵိယအေနာက္ပိုင္း ပက္ရွ၀ါတို႔၌ ဤ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ႔သည္ဟု သိရပါသည္။ ၀ဇိရဆိုသည္မွာ စိန္ဟုအဓိပၸါယ္ရွိၿပီး ယာနမွာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ စိန္သည္ မာေၾကာျခင္း အဆင္႔တစ္ဆယ္တြင္ရွိၿပီး အရည္အေသြး ၿမင္႔မားပါသည္။ ၀ဇိရ၏ အျခားအဓိပၸါယ္မွာ မိုးႀကိဳးသြား ၿဖစ္ပါသည္။ နိဗၺာန္ကို စိန္ႏွင္႔ ဥပမာေပးၿပီး မဂ္ဥာဏ္ကို မိုႀကိဳးသြားႏွင္႔ ဥပမာေပးထားပါသည္။ မိမိကိုယ္ကို စိန္လိုမာေၾကာၿပီး မေက်ပ်က္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ တတ္ေသာ လမ္းစဥ္တစ္ခုပင္ ၿဖစ္သည္။ တႏၱရ အႏြယ္၀င္ ၿဖစ္ေသာ ၀ဇိရယာန ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အယုတ္ညံ႔ဆံုးအက်င္႔ကို က်င္႔သံုးၿပီး မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္း ျဖစ္ေအာင္ က်မ္းဂန္မ်ားကို ေရးသားၾကသည္ဟု အဆိုရွိပါသည္။ သူတို႔အက်င္႔မွာ မသံုးလံုး အက်င္႔ ျဖစ္ပါ သည္။ မဇၨ ေသရည္ေသရက္၊ မံသ အသားစား၊ ေမထုန ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင္႔ေၿဖာင္႔ေျဖာင္႔ ဆန္႔က်င္ေသာ ၀ါဒျဖစ္ပါသည္။ တႏၱရဥာဏ္ပညာ ေလာကီမွ ေလာကုတၱရာအထိ ရေစႏိုင္သည္။ ေယာဂါစာရ ဂိုဏ္းမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ ဂိုဏ္းျဖစ္သည္။ ဓာရဏီေခၚ ပရိတ္မနၱန္မ်ား ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ မ႑လေခၚ စက္၀ိုင္းတြင္းရွိ ရုပ္ပံုမ်ား၊ ႀတိဂံပံုစေသာ အင္းကြက္မ်ားသည္ သမာဓိရေရး အတြက္ အေရးပါသည္။ ဂါထာမႏၱမ်ားကို ဦးစားေပးရြတ္ဆိုသျဖင္႔ မႏၱရ၀ါဒဟုလည္းေခၚပါသည္။ ဤ၀ါဒကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက စထြင္ခဲ႔ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ကမၻာဦးစကပင္ ရွိခဲ႔သည္ဟု သိရပါသည္။ တႏၱရ၀ါဒသည္ လ်ိဳ႔၀ွက္တီးတိုး ၀ါဒျဖန္႔ရသျဖင္႔ လြပ္လပ္မွဳ နည္းပါးေလေလ ဤ၀ါဒတြင္က်ယ္ေလေလ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ၀ါဒသည္ သေကၤတျဖင္႔ ဂိုဏ္း၀င္အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ၾကသျဖင္႔ တစ္ခါတစ္ရံ ၾကမ္းတမ္ေသာ စကားျဖစ္ေပမည္႔ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းကမူ နားလည္ ခြင္႔လြတ္ၾကေလသည္။ ဘုန္းဘုန္းဘုရား မန္ဒါရာ (မႏၱရ၀ါဒ) က ဝဇိရယာန နဲ ့ ဆက္စပ္ေနပါလား ဘုရားဟု ေမးေသာ္ ဆက္စပ္သည္ဟု အေျဖေပးရပါမည္။ မႏၱရႏွင္႔ တႏၱရ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ထို၀ါဒကို ၀ဇိရယာန ရဟန္းေတာ္မ်ားက်င္႔သံုးသည္။ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ ေဆးဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေဆးကုသရာတြင္ လူနာႏွင္႔ ဆက္ဆံစကားေျပာရာတြင္ အလြန္ၾကမ္းထမ္းေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင္႔ ေျပာဆိုသံုးႏုန္းသည္ကို စာေရးသူေတြ႔ရပါသည္။ ေရွးေခတ္ကမူ အရည္းႀကီး ရဟန္း ေတာ္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
၀ဇိရယာန ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ယခုရွိေသးပါ၏ေလာ ဘယ္မွာေနၾကသနည္း အရက္ေသာက္၊ အသားအလြန္ အၾကဴးစား၊ မိန္းမႏွင႔္အတူတူေနၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အားလံုသည္ ၀ဇိရယာန အက်င္႔ကို က်င္႔သူ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ကိုရီးယားမွာရွိေစ၊ ၿမန္မာျပည္မွာ ေနေန၊ ထိုင္းမွအေျခခ်ခ်၊ သီရိလကၤာတြင္ဆိုဆုိ၊ အေမရိကတြင္ သီတင္းသံုသံုး တစ္ျခားအမည္ခံၿပီး ၀ဇိရ ယာန က်င္႔စဥ္ကို က်င္႔သံုးေနသူမ်ားျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္တြင္မူ တိဘက္ရဟန္းေတာ္မ်ားကို အသြင္အား ျဖင္႔ ၀ဇိရယာနရဟန္းေတာ္မ်ားဟုေခၚေနၾကပါသည္။
၀ဇိရယာနကို သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၄-၁၁၉၄ တြင္ ဒုတိယနာဂဇုနက တီထြင္ပါသည္။ ယခုဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္းလားမားသည္ (၁၄) ဆက္ေျမာက္ဟု ဆိုထားၿပီး သက္ေတာ္(၇၆) ရွိေနပါၿပီ။ ပထမဆံုး ဒလိုင္လာမား Gedun Drupa (၁၃၉၁-၁၄၇၄) တစ္ဦးသာလွ်င္ သက္ေတာ္ ၇၅ ႏွစ္ထက္ ပိုရွည္ျပီး၊ ၈၄ ႏွစ္အထိ ေနႏိုင္ခဲ႔သည္။ ၀ဇိရယာနေပၚၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ရာနီးပါးမွ တိဘက္လားမား မ်ိဳးဆက္ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ တိဘက္ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မသံုလံုး ေက်ပါ သေလာ။ ဒလိုင္းလားမားသည္ တိဘက္တြင္ရွိခဲ႔စဥ္က အသားစားခဲ႔ေသာ္လည္း အိႏၵိယသို႔ ထြက္ ေၿပးလာခဲ႔ၿပီးမွ ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္အတြင္း သက္သတ္လြတ္သို႔ ေၿပာင္းခဲ႔သည္ဟု သိရပါသည္။ အမ်ားအားျဖင္႔ အသားစားၾကသည္။ အရက္လည္း တရား၀င္ ေသာက္ၾက၊ ညေနစာလည္း တရား၀င္ စားၾကသည္။ စာေရးသူ အိႏၵိယမွာရွိေနစဥ္ ဘဂၤလိုၿမိဳ႔သို႔ တိဘက္ ေဆးခရက္ ၿမဴးဇစ္ခ္ ပဲြေတာ္တြင္ (၇) ရက္ တိတိ ဖိတ္ၾကားခံရသျဖင္႔ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္ အရွင္သု၀ဏၰႏွင္႔ အတူ ၾကြေရာက္ခဲ႔ရာ ထို၀ဇိရယာနဂိုဏ္းသား (၄၀၀) ေက်ာ္ ဟိုတယ္ႀကီးတြင္ အရက္ႏွင္႔ ညစာမ်ားကို စားသံုးသည္ကို ကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ခဲ႔ပါသည္။ ယေန႔အထိ စာေရးသူ အရက္ မေသာက္ဘူးေသးေခ်။ အိႏၵိယသူေ႒းမွ ကုန္က်စရိတ္အားလံုးကို ခံသည္ဟု သိရပါသည္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လ၊ ဗုဒၶဂယာဘုရားအနီး စာတန္းဖတ္ပဲြတြင္လည္း တိဘက္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ေၿပာၾကား ရာတြင္ သူ၏ ခံစားခ်က္ကို ပရိတ္သတ္ေရွ႔တြင္ ေျပာျပခဲ႔သည္မွာ တိဘက္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔ မာတုဂါမ ရွဳပ္ေထြးမွဳသည္ သူတို႔တေတြကို အထင္အျမင္လြဲေစသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤကဲ႔သို႔ လဲြမွား ေလာက္ေအာင္ပင္လည္း ရွဳပ္ေထြးေနၾကပါသည္။ ဤသို႔ ေရးသားရျခင္းမွာ သာသနာ ေတာ္၏ အေျခအေနမွန္ကို သိေစရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုသည္ ယေန႔အထိ အိပ္ငိုက္ေနဆဲ ရွိပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတာ္မွ အလြန္ထင္ရွားေသာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးကလည္း ဘာသာေရးအေၾကာင္း အေမးေျဖတြင္ ၀ဇိရယာနအၾကာင္းကို ထည္႔ၿပီး ေၿဖသြားသည္ကို ေအာက္ပါ အတိုင္းေတြ႔ရပါသည္။ “ကြ်န္မက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ဆိုေပမယ့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ၀ဇိရယာနဗုဒၶဘာသာေတြကိုလည္း ေလးစားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္မက အျခား ေသာ ဘာသာတရား မ်ားကိုလည္း ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ေလးစားပါတယ္။ ကြ်န္မစိတ္ထဲမွာ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္က အျခားလူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘာသာတရားကို အထင္အျမင္ ေသးခြင့္ရွိတယ္လို႕ မျမင္မိပါဘူး။ ေၿဖဆိုထားပါသည္။ စာေရးသူသည္ ဘာသာေရးႏွင္႔ ပတ္သက္၍မူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလည္း ဂရုစိုက္ ေလ႔လာေစခ်င္ပါသည္။ သူတို႔သည္ သာသနာေတာ္အတြက္ အေပါင္းကိန္းမ်ားသာ ၿဖစ္ပါသည္။ အႏုတ္ကိန္းျဖစ္မွာ စိုးမိပါသည္။ အထက္ပါ အေျဖကို သေဘာက်ျခင္း မက်ျခင္းထက္ ၀ဇိရယာန ဘာဆိုသည္ကို ေလ႔လာေစလိုပါသည္။ ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္လည္း တစ္ျခားအယူ မတူသူမ်ားထံသို႔ ၾကြေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးျမန္းဖြယ္ရွိပါသည္။ သူသည္ သိသိႀကီးႏွင္႔ သူတို႔၏ အက်ိဳးမ်ားေစရန္ အတြက္ ၾကြေရာက္ျခင္း ၿဖစ္ေပသည္။ မသိဘဲႏွင္႔ ေျပာျခင္း၊ သြားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳရာသည္။ (မူရင္းစာမ်က္ႏွာ Posted by ဓမၼဂဂၤါ posted by yatanavasa ) ၿမန္မာႏိုင္ငံတာ္မွ အလြန္ထင္ရွားေသာ ထို ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၏ ေအာက္ပါအေျဖမွာမူ ဘာသာတရားကို ေလ႔လာထားၿပီး ၿဖစ္ပံုရေပသည္။ “ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာမွာ ေထရ၀ါဒ ထက္ပိုၿပီး ကရုဏာတရား အေၾကာင္းေျပာၾကတယ္။ ကြ်န္မအဲဒါေလးကို သေဘာက်တယ္။ ကြ်န္မတို႕ ဒီေန႕ကမၻာမွာ ကရုဏာတရား အမ်ားၾကီး လိုေနတာဆိုေတာ့ေလ။ တကယ္ေတာ့ ကရုဏာတရားဆိုတာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္မက ကရုဏာတရားေတြ တကယ္လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေအာင္ ကြ်န္မတို႕ကမၻာ့ျပည္သူေတြ ေဆာင္ရြက္ၾကတာကို ပိုၿပီး ၿမင္ခ်င္တာပါပဲရွင္။ မဟာယာနႏွင္႔ ေထရ၀ါဒ ကရုဏာအေၾကာင္း ဘယ္၀ါဒက ပိုေျပာသလဲဆိုသည္ကို ဆက္လက္ စူးစမ္းၾကေစခ်င္ပါသည္။ အခ်ဳပ္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မည္သည္႔ ယာနကိုမွ မသင္ၾကားပါ။ ေထရ၀ါဒ၊ မဟာယာန၊ ၀ဇိရယာနမ်ားသည္ ဘုရားႏုတ္ေတာ္ထြက္ အမည္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ သစၥာေလးပါးသည္သာ ျမတ္စြာဘုရား ႏုတ္ေတာ္ထြက္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ အမွန္တရားကို ဘယ္ယာန၊ ဘယ္၀ါဒရွင္ကမွ မျငင္းခံုၾကပါ။ ေထရ၀ါဒတြင္လည္း သစၥာေလးပါးပင္ ရွိပါသည္။ မဟာယာန ၀ဇိရယာနတြင္လည္း အတူတူပင္ ျဖစ္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ က်င္႔စဥ္ကိုမူ စစ္ေဆးၾကရပါမည္။ ၀ီမံသက သုတ္ရွိပါသည္။ ဘုရားအာေဘာ္ကို ေတြ႔ရပါ မည္။ (သာသနာႏွစ္ ေထာင႔္ငါးရာခရီး - ေမာင္အံ႔တြင္ စံုစံုလင္လင္ ပါ၀င္သည္။)
0 comments:
Post a Comment